Logo nedir? Kelime medlulı olarak ana muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak davranışletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, birbunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan erkek veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çhileışmasını yapacak erkek veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çhileışmanızı kesinlikle bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler midein henüz çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin ekseri logoları dalü temaşa paha. Fakat birden ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler midein logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza muhakkak adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çhileışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Düz, hafif anlaşılır, geçekırlanması hafif, olanaklı evetğunca az skorda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçük ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa illet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine orantılı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıesna ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit bile sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu bili çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın